10 Mayıs 2009 Pazar

SLC Started

Uzun zamandır (1,5 yıldır) Linux sistemindeki çok çeşitli conf dosyalarını tek bir araç ile yönetip bu dosyalar için gui yazılmasını kolaylaştıracak bir şeyler hayal ediyorum. Nasıl mümkün olacağı konusunda pek bir fikrim yoktu ama son 1 ayda kafamda bazı noktalar şekillendi ve "evet bu böyle olmalı" dediğim konular artınca artık kodlamaya başlamalıyım diye düşündüm. En azından olgunlaşan bazı noktaları koda dökerek unutulup gitmesini önlemiş olurum.

Projeye SLC (Simple Linux Configuration) adını verdim, çok iddaalı bir isim ama "Just for fun" nihayetinde :) Hem bir taraftan boş zamanlarda tıkırdayacağım bir Python projem olmuş oldu böylece. Bugün birkaç kütüphane yazdım, ne kadar zaman ayırabileceğimi bilmiyorum ama tahminimce bu yıl sonuna doğru temel işlevlerini kazanıp internetten duyurulabilecek hale gelir.

Ayrıca bir başlangıç noktası koymuş olmak için günlüğe yazayım dedim, 2 ay sonra bakıp "ohoo 2 ay geçmiş başlayalı hala ortada bi şey yok, yatmayı bırak!" diyebileceğim yani. Başlarken hayaller de kurmadım değil, yoksa heyecan nereden gelecek? proje ayağa kalkarsa Arch tabanlı bir dağtım hayallerimi süslüyor :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder