31 Mart 2010 Çarşamba

KDE 4.4'ün Netbook Plasma kabuğu

KDE 4.4 ile Netbook'lar için tasarlanmış yeni Plasma masaüstü ile kullanılabilecekmiş. Bu tarzda bir arayüzü Xandros'dan hatırlıyorum sanırım ve olumlu bir eleştiri görmemiştim onun hakkında, ama KDE'nin güçlü ve sistemle daha entegre yapısı ile farklı bir deneyim olacak.



Plasma teknolojisi dağıtım geliştirme yöntemlerini de yeniden tanımlamaya zorluyor gibi. Klasik (halihazırdaki) yöntemde dağıtım geliştiricileri bazı sistem backend'leri ve bunlar için Qt+Gtk kullanan arayüzler geliştiriyorlar. Plasma ile daha çok masaüstü odaklı hale gelen KDE dağıtımlarında ise dağıtıma özgü araçlar için Plasma Programcıkları da geliştirilecek diye düşünüyorum.


Eğer Pardus'un "En iyi KDE dağıtımı" olma gibi bir hedefi de varsa yapılan her geliştirmenin Plasma ile nasıl sunulabileceği üzerine de düşünmesi, belki sırf Plasma araçları geliştirmek için ayrı bir geliştirici alt ekibi olması gerekecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder