19 Mart 2012 Pazartesi

Google Dokümanlar 5 gündür kırık

Google Dokümanlar'da 15 Şubat'tan beri önemli bir hata mevcut, paylaşılan koleksiyonlara gogıl hesabı ile giriş yapılmadığı sürece erişilemiyor ve HTTP 500 sayfası ile karşılaşılıyor. Bazı kullanıcılar bir hata raporu ile durumu bildirmiş, bazı gogıl çalışanları da üzerinde çalıştıklarını ifade etmişler. Amacı paylaşmak ve ortak çalışmak olan bir hizmet hayati bir uzvunu yitirmiş durumda.

Ancak bana ilginç gelen şey özellikle ABD'de aralarında kamu kuruluşları da olan  pek çok kurumsal müşteri tarafından kullanılan bir serviste 5 gündür devam eden böylesine öldürücü bir hata karşısında gogılın hiçbir blog girdisi veya basın duyurusu yayınlamamış olması. Belki de benim takip etmediğim bir yerde yazılmıştır, öyle olsa bile pek çok teknoloji sitesinde haber olurdu diye düşünüyorum ama hala göremedim. Hadi gogıl açıklamıyor teknoloji sitelerinin de mi 5 gündür haberi yok? SkyDrive Sevenler Derneği üyeleri neden davul zurnayla ortaya dökülmedi anlayamadım. Bu işte bir gariplik var gibi geliyor bana.

7 yorum:

  1. Belki Google üyesi olmayanlara erişimi kapatma gibi bir planları vardır? Geçen hafta TOS yenilendi gibi hatırlıyorum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle bir şey Docs'un ayağına kurşun sıkmak olur, ihtimal vermiyorum buna.

      Sil
  2. Necmettin'in dediği gibi olmasa bile, bahsi geçen kullanıcı kitlesi, teknoloji siteleri vb. açısından o kadar küçük bir kesim haline gelmiş olabilir ki (kurumsal kullanıcıların zaten login olmadan kullanmadıklarını da hesaba katarak) hata aslında minör görünüyor olabilir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurumsal kullanıcılar da olsa paylaşımın hedef kitlesindekilerin google hesabı olmayabilir, örneğin verdiğim bağlantıda birisi şöyle serzenişte bulunuyor; "I have several hundred students that need access to my shared folders without having to log in to a Google Account...."

      Buna rağmen hatanın minör görünmesi beni şaşırtıyor, belki de benim bakış açımda bir büyüteç var...

      Sil
  3. Yazınızı görünce bir bakayım dedim. Ama bende problem görünmüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Google hesabınızda oturumu kapatıp şu bağlantıyı açmayı deneyin; http://goo.gl/E5Sbf

      Sil
  4. 5 Dk.önce düzeltildi galiba.

    YanıtlaSil