7 Aralık 2007 Cuma

Windows = Virüs Gerçek mi?

Yıllardan beri hem işyerinde hem evde Windows XP kullanıyorum ve kullandığım tek virüs koruma yazılımı AVG'nin ücretsiz sürümü. Bunu da sadece USB bellek veya e-posta'dan gelen dosyaları taramak için kullandım.

Sonuçta yıllardan beri bırakın virüs'den dolayı tekrar Windows yüklemeyi tek bir virüs tehlikesi bile atlatmadım. Ama çevremdeki hemen herkesin Windows'u virüsler yüzünden ya yeni kurulum yapılmış ya da yakında formatlanacak durumda.

Bu nasıl oluyor biri bana açıklasın lütfen, sisteminize virüs bulaştırmayı nasıl başarıyorsunuz? Demek ki virüsler öyle kendiliğinden gelip sisteme yerleşmiyor, onları dikkatsiz kullanıcılar sistemlerine bulaştırıyor.

Buradan çıkan sonuç şu;

Eğer dikkatli ve bilgili bir kullanıcıysanız virüs sorunu yaşamadan da Windows kullanabilirsiniz ve milyon dolarlık antivirüs sektörü dikkatsiz ve bilgisiz kullanıcıların korkularını kullanıp onları soyarak ayakta duruyor.

2 yorum:

  1. Deep Freeze Denilen 1 şey var :)
    4 Senedir Kullanıyorum Ne format Attım Diğer Hard diskime nede Anti virüs falan yukledim..
    Anti Virüsler Bahane bilgisayarı korytacakları yerıne tam zıttını yapıyorlar sistemin içine ediyorlar

    ama deep freezede sistemin içine ey sil,yapıstır ne yaparsan yap kapandıgında eskisi gibi oluyor güzelim sistem canawar gibi calısıyor..regedit yani kayıt defteride siliniyor ilk gunki gibioluyor

    YanıtlaSil
  2. belirli durumlarda deepfreze kullanarak çalışmlalarını harcayan insanlar gördüm neyse ama gerçek şuki internette dolaşırken veya arkadaşının flash diskinden mp3leri kopyalamaya çalışırken nedu belirli olmayan craklarla netten edindikleri 3parti yazılımları kırmaya çalışırken insanlar dikkatsizliklerinin bedelini ödüyor ama şu gerçekki bu sektörde bu işten ailesini bakan geçimini bu yönde sağlayan çok insan var ve var olamaya devam edecek yakın bir centos kullanıcısı olarka microsofun bu politikası kendi kesesini doldurduğu kadar bu sektörün makro ekonomisine hayat verdiğide bir gerçek.
    yalnızca haddinden ve ederinden fazla ödenen lisans bedelleri biraz can sıkıcı ama çok can sıkıcı ki dış borç açığı çığ olmuşken :)

    YanıtlaSil