14 Kasım 2008 Cuma

Sağ klik flv'yi avi'ye dönüştür

Bugün indirdiğim birkaç flv dosyasını avi'ye çevirmem gerekti, liste uzun olsaydı bir betik yazmayı düşünüyordum ama sağ tıklayıp yapmak daha güzel olurdu dedim. Önceden flv'leri kaffeine ile otomatik oynatmak için Tasma>Masaüstü Seçenekleri>Dosya İlişkileri yolundan bir video/Flv girdisi yapmıştım.

Sonra /usr/kde/3.5/share/apps/konqueror/servicemenus dizininde convert_to_avi.desktop adında bir dosya açıp içine şunları yazdım;

[Desktop Action Convert_to_avi]
Exec=konsole -noclose -nomenubar -notabbar -notoolbar -nohist -e ffmpeg -i %u %u.avi
Icon=avi.png
Name=Convert to avi
Name[tr]=Avi biçimine dönüştür

[Desktop Entry]
Actions=Convert_to_avi;
Encoding=UTF-8
Name=convert_to_avi
Name[tr]=convert_to_avi
ServiceTypes=video/Flv

Artık .flv dosyasına sağ tıklayıp Eylemler menüsünden "Avi biçimine dönüştür" seçerek kolayca .avi dosyasını alıyorum.

2 yorum:

  1. Ben bir kaç tane .flv dosyasını uzantısını yazarak değiştirmiştim. Bu yöntem işi garantiye alacak. Bende ekleyim.

    YanıtlaSil
  2. çok güzel ya çok hoşuma gitti. Hemen masaüstünden dönüşüyor. ffmpeg komutunu yeni öğrendim güzelmiş. Benim gibi yeni bir pardus kullanıcısı için bayağı güzel oldu..

    YanıtlaSil